Eerste dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim W - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim W - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

14 September 2015 | Thailand, Bangkok

Ik heb eindelijk een computer tot mijn beschikking, helaas wel een er slecht toetsenbord dus dit gaat sowieso voor schrijffouten zorgen. De g doet het bijna niet.....

Dag 1: 6 oktober
Na een redelijk lange vlucht, waarbij ik gelukkig tot Abu Dhabu 4 stoelen voor mezelf had en vanaf Abu Dhabu 2 stoelen, kwamen we rond 7u in Bangkok aan. Helaas een uur bij de paspoort controle gestaan voordat we verder konden. Met de trein zijn we richting het hotel gegaan. Vanaf de eind halte was het nog een stukje lopen, waar we uiteraard verdwaalden aangezien er nergens straatbordjes te vinden waren. Gelukkig wou de Thai ons maar al te graag helpen. Het was een prima hotel, ook de eerste keer dat ik een kamer voor mezelf had. Eerste indruk van Bangkok: Super maar dan ook echt super warm en mega druk.

Dag 2: 7 oktober
Rond 08:30 opgestaan, na een heerijke douche aangeschoven aan het ontbijt. Hier hadden ze inderdaad al rijst en noedels tussen liggen maar ik ben toch maar voor de toast en ei gegaan. Met de taxi zijn we naar Khao San Road gereden (de backpackerstraat). Erg gezellige straatjes met souvenierwinkels en barretjes. Natuurlijk een overvloed aan verkopers die je van alles willen aansmeren, om gek van te worden. In de omgeving een hostel gezocht zodat we onze tassen konden droppen, want het zweet stond al weer op mijn rug. Goh wat is het hier toch warm. Martijn heeft zichzelf een pak aan laten meten en ik ben tussen de souveniers op zoek gegaan naar een sarong. Vervolgens met de tuc tuc een ritje door bangkok gereden, gestopt bij de Golden Mountain, de grote staande buddha en geindigd bij Chao Praya river (de rivier door Bangkok). Hier hebben we de Wat Pho tempel bezorgd, erg indrukwekkend. Hier liepen ook overal monniken in oranje gewaden rond, wat een erg releaxte sfeer gaf. Als je een tempel naar binnen gaat moet je je knieen en schouders bedekken. Gelukkig had ik het nog niet warm genoeg dus die sarong en langmouw shirt extra maakte ook niet uit........Ze hechten in Thailand erg veel waarde aan de Buddha en deze zijn vaak te vinden in de mooiste tempels. Wat ik wel erg apart vind is dat ze overal rotzooi en pruttel rond laten slingeren in en rond de tempels. Daarna zijn we op de boot gestapt zonder dat we wisten hoe het werkte. Toen we op de boot zaten ging net de zon onder,dus hier hebben we mooie fotos kunnen schieten. 2 Engelse mannen vertelden ons waar we het beste uit konden stappen, zodat we bij een overdekt winkelcentrum uitkwamen. Dit zag er vergeleken met de rest van de stad erg netjes uit. We hadden weinig honger, maar zijn toch ergens gaan zitten om iets te eten (1 hapje). Tijdens de taxi rit terug naar het hostel hebben we nog wat thaise woordjes geleerd. Sawasdee Ka!

Dag 3: 8 oktober
Ik kon natuurlijk absoluut niet in slaap komen, aangezien de klok in Thailand 5u voor loopt. Sochtends toast gegeten in het hostel, waarna we de Khao San road ingelopen zijn. Martijn kwam in gesprek met een Thaise man (Deang) die in Chiang Mai (noorden) een leraar is. Hij was in Bangkok om uniforms voor zijn leerlingen te kopen en mocht graag in z'n vrije tijd toeristen rondleiden. Hij bracht ons naar een tempel waar we uitleg over kregen, hij vertelde over het leven van een monnik en over het koninshuis. Ze zijn hier allemaal erg trots op hun koning en koninging, overal door de stad hangen dan ook grote posters/billboarden van het koningspaar. Hij heeft ons ook geholpen bij het boeken van een goedkope 3 daagse tour. Een erg vriendelijke man die het zelf ook leuk vind om vanalles over Nederland te horen. Deang hielp ons nog aan een goedkoop kaartje voor de longtail boot...........................wordt vervoldt, ik heb maar betaald voor een uur internet.