Week 14/ Weekend Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Kim W - WaarBenJij.nu Week 14/ Weekend Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Kim W - WaarBenJij.nu

Week 14/ Weekend Kaikoura

Door: me

Blijf op de hoogte en volg Kim

01 December 2013 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Hee, ik heb vandaag 2 berichtjes achter elkaar gemaakt, dus de vorige moet je eerst lezen.

Afgelopen weekend ben ik alweer een weekendje weg geweest, ik heb niet zoveel tijd meer over dus moet er zoveel mogelijk van genieten.haha

Vrijdag 29 november zijn we gelijk na het werk vertrokken. We hadden een auto gehuurd en reden samen met Dianne, Ruth en peter naar Kaikoura. Dit is ongeveer 2-2,5u rijden. Wij deden er alleen wel iets langer over aangezien de route er naartoe al super mooi was en we natuurlijk moesten stoppen (we reden namelijk langs de kust). Bij de laatste stop gingen Ruth en ik op zoek naar de Paua shell, deze schelp komt alleen voor in de zee rondom Nieuw Zeeland. Het zijn best grote schelpen en de binnenkant is blauw, ik vond er 5 en heb de mooiste natuurlijk mee genomen.

Rond kwart voor 9 kwamen we in ons hostel aan, wij meiden sliepen op een 4 persoons kamer (we hadden een 10p kamer geboekt maar door een boekingsfout hadden we een kamer voor ons alleen) en Peter sliep in een 10 p kamer. Helaas waren alle supermarkten al gesloten dus hebben we in het kleine stadje een pizza gegeten. Zaterdag ochtend zijn Maaike en ik gaan Kayakken, we hadden hier een voucher voor. De rest heeft een wandeling gemaakt. We hadden samen een kayak en gingen in een groepje van 6 kayakakken de zee op. Hier kwamen we onderweg een kleine pinquin tegen en aan het eind een heleboel zeehonden. De ochtend was bewolkt en er was zelfs een kleine regenbui maar toen we weer terug op land waren begon het al op te klaren. Maaike en ik gingen terug naar het stadje. Hier heb ik een greenstone ketting gekocht. De greenstone is een steen die alleen te vinden is op het Zuider eiland van Nieuw Zeeland, ik vond het dus wel toepasselijk om er een te kopen. Vervolgens hebben we sushi gekocht en dit lekker op het strand in onze bikini op gegeten. Er waren inmiddels geen wolken meer te bekennen dus het was al redelijk warm. Rond een uur of 1 kwam de rest terug van hun wandeling en reden we met de auto naar een parkeerplaats. Hier konden we aan de Peninsula walk beginnen. Zoals je ziet steekt Kaikoura een beetje uit in zee, het was dus een wandeling rond het 'eiland'. Het uitzicht was prachtig, echt ongelooflijk. De zee en de lucht was helder blauw, je zag bergen op de achtergrond en overal kwam je zeehonden tegen. Ik kon het dan ook niet laten om een duik in het water te nemen, natuurlijk wel op zeker 10 meter afstand van de zeehonden. Al met al hebben we 4 uur over de wandeling gedaan. Thuis in het hostel zijn we ons zwembad in gedoken, we hadden geluk dat er verder niemand anders in zat. Na het douchen hebben we uitgebreid gekookt en met zn allen gezellig gegeten. Savonds optijd na bed want het was een vermoeiende week. Zondag ochtend hadden Peter, Ruth, Maaike en ik een whale watching tour geboekt. Dit was Dianne iets te duur dus we hadden haar onder aan een berg afgezet voor een berg wandeling. Om half 11 kregen we eerst een safety uitleg voordat we de boot op gingen. Het was een redelijk grote boot en we zaten nog maar net op het water toen ze de eerste walvis al gespot hadden. De boot stopte vlak naast de walvis. Het was een spermwhale (potvis) en hij was zo groot als de boot. De walvis komt boven water om adem te halen, elke ademteug zorgt ervoor dat de walvis 7 minuten onder water kan blijven. Het duurde best een poosje voordat de walvis onder water dook. We hadden dan ook genoeg tijd om foto's te maken, maar de mooiste foto was toch echt van de staart van de walvis op het moment dat hij onder dook. Gelukkig had ik de grote lens erop zitten en kon ik ver inzoomen, dankje pap! Vervolgens voeren we naar de dusky dolfijnen, deze zijn rond de 170 cm groot. De dolfijnen waren helemaal niet bang voor de boot, ze zwommen er juist met z'n allen naar toe. Wat een geweldige beesten zijn dat, ik werd er helemaal vrolijk van. Het was wel lastig om ze goed op te foto te krijgen, maar het is wel redelijk gelukt. Een walvis blijft gemiddeld 40 minuten onderwater voordat hij weer boven komt dus 40 minuten na de duik van de walvis gingen we weer op zoek naar hem. Iedereen moest op het dek gaan staan en helpen zoeken. Peter was de eerste die de walvis in de verte spotte. Op dat moment vloog er een helicopter, een vliegtuig en voeren er 2 boten in het water; allemaal op weg naar dezelfde walvis. Na de walvis was het idee om naar de zeehonden te varen, echter veranderde het plan onderweg want er waren 2 bultruggen gespot in het water. Onze boot voer richting de walvissen. De bultrug was erg verlegen, we hadden er dan ook maar eentje gezien en hij was niet lang boven water. Verder heb ik nog een zeehond, pinquin een albatros gezien. Dit was echt een geweldige ervaring, vooral omdat ik nog nooit van mijn leven deze beesten in het wild had gezien.

Na de whale watching hadden we Dianne opgepikt onderaan de berg en zijn we naar Ohau waterval gereden. Normaal gesproken zit het hier vol met baby zeehonden, helaas was het baby seizoen voorbij. Gelukkig zwom er nog een baby zeehondje rond de waterval, dit was echt super schattig. Hij zwom vrolijk in het water en ging zelfs voor ons poseren op een steen. Het was maar een korte wandeling, maar het zag er fantastisch uit.

Hierna moesten we helaas al weer terug rijden naar Christchurch want maandag begon onze stage weer.

Maaike en ik hadden trouwens goede resultaten maandag op onze stage en onze stagebegeleider was trots op ons. Inmiddels hebben wij ookal een neppe zwarte kerstboom in onze woonkamer staan, het schijnt dat het normaal is om deze 1 december al op te zetten.

Hoe gaat het met jullie, nog nieuwtjes? Laat maar berichtjes achter.

Hele dikke kus, en veel succes met lezen. Liefs Kim


  • 03 December 2013 - 08:55

    Monique:

    Wat een supergave foto's weer Kim, wat een geweldig land. Ik denk niet dat dit de laatste keer is dat jij hier komt. Walvissen en zelfs een albatros, geweldig mooi.
    Leuk trouwens dat je ook een keer iets over je stage (1 regel ) verteld

  • 03 December 2013 - 09:00

    Monique:

    Hé, ik mis de helft van mijn verhaal!!!

    Ik was bij de stage gebleven., want daar hebben we nog niet zoveel over gehoord

  • 03 December 2013 - 09:01

    Monique:

    Iets klopt er niet, er staan iedere keer maar een paar regels......

  • 03 December 2013 - 09:06

    Kim:

    Oh vreemd ik zie het inderdaad. Maar ik krijg je bericht ook door op hotmail en daar zie ik wel het volledige bericht, dus heb het wel gelezen ahah.

  • 03 December 2013 - 15:32

    Anouk:

    Kims wat een super mooie fotos!!
    Ik denk echt dat jij niks meer van je spaargeld over hebt als je er weer bent maar ik had het zelfde gedaan hoor ;)
    Net een hele andere wereld

    Kusjess noekieee

  • 03 December 2013 - 18:25

    Fam Weusthof:

    Het is en blijft één vakantie KIM..... je stage valt in het niets!
    Groot gelijk, je hebt nu de kans.
    Veel plezier.....en genieten! hier is het koud...rond het vriespunt .....wij willen direct met je ruilen...doe mij maar een kerst in de zon!
    Groetjes uit Ootmarsum

  • 05 December 2013 - 20:48

    Linda:

    Hee Kim,
    Ik heb je verhalen nog even gelezen, leuk leuk!!
    Vond het erg leuk om je van de week weer even
    gesproken te hebben op Skype..
    Tot snel!!

  • 15 December 2013 - 10:34

    Maud:

    Kim, wat is nou precies je adres, dit keer graag met postcode erbij:-)
    En je verhalen blijven super, maar ik ben ook wel heel blij dat je al bijna terug bent.

    Groetjes Maud

  • 15 December 2013 - 21:38

    Kim:

    haha Maudje,

    Neill Street 104
    8042 Hornby, Christchurch
    New Zealand

    Ik ben ook wel blij dat ik jullie straks weer kan zien.

  • 20 December 2013 - 12:40

    Maud:

    Dank je.
Kim

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 11922

Voorgaande reizen:

05 September 2015 - 03 Oktober 2015

Vakantie Thailand

13 Augustus 2013 - 22 Januari 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: