Nieuw jaars trip - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Kim W - WaarBenJij.nu Nieuw jaars trip - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Kim W - WaarBenJij.nu

Nieuw jaars trip

Door: kimmie

Blijf op de hoogte en volg Kim

03 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Punakaiki

Hey,

Ik heb al weer zoveel te vertellen. Ik zit inmiddels al in het Noorder eiland, maar daar vertel ik later pas over. Typ dit bericht dan ook vanuit een hostel.
27 December zijn Maaike, Lewis, Dianne (Californian girl), Rob (collega van werk) nog 8 daagjes weg geweest. We reden 27 december weg met 2 auto's vol met kampeer spullen. We gingen op weg naar de westcoast. Onderweg zijn we bij Arthur's Pass gestopt en hebben we de Devil's punchbowl track gelopen, dit eindigt met een waterval aan het eind. We zijn stiekem het pad afgegaan en richting de waterval gelopen. Het water kwam met een enorme kracht naar beneden, we stonden dus nog niet eens onder de waterval maar werden al wel helemaal nat van het water. Dit was een verfrissende douche, want het was best warm. Vervolgens zijn we doorgereden naar onze eerste kampeerplaats, dit was ergens verstopt in een bos (Freedom camping). De kampeerplaats was aan het begin van een wandelroute. Dianne Robert en ik hebben eerst een 2u durende wandeling in het bos gemaakt, lekker om in de natuur te zijn zeg. Toen we terug kwamen hebben we onze tent op gezet. Aangezien het nog steeds heel erg warm was zijn we naar een meer gereden, 10 min van onze kampeerplek vandaag. Het water in het meer was heel erg donker, maar wonderbaarlijk warm (ongeveer 18 graden). Dit was ook gelijk mijn douche voor die dag. Savonds heb ik met Dianne in een 3 persoons tent geslapen, we hadden dus ruimte zat. De volgende dag nadat we ontbeten hebben zijn we weer naar het meer gereden voor onze ochtend duik. Het water was een stukje kouder, maar nog steeds warm. Vervolgens zijn we naar Greymouth gereden, hier hebben we onze lunch gehaald en zijn dit ergens aan zee op et aan de Westcoast op gaan eten. Daarna zijn we door gereden naar Punakaki, hier hebben we de 'Pancake Rocks & Blow holes' bezocht. Dit zijn rotsen die eruit zien als opeen gestapelde pannenkoeken, was een super leuk gezicht. De blow holes zijn gaten waar het water doorheen spuit, helaas was het te mooi weer en was het water niet wild genoeg. We zagen het water dus niet volledig door de gaten heen spuiten, maar het mooie weer was natuurlijk niet zo erg. Punakaki ligt in een regenwoud en we wouden de 2de nacht dan ook proberen ergens gratis te kunnen kamperen. Uiteindelijk hadden we een plekje gevonden, weer aan het begin van een wandelroute. Het leuke was alleen dat we vanaf de plek waar we de auto geparkeerd hadden, we eerst een paar meter brede (laag stromende) rivier moesten oversteken voordat we bij onze kampeerplaats waren. Rob Dianne en ik zijn savonds nog het regenwoud in gegaan, met onze regenjassen. Het was inmiddels al 8u voordat we vertrokken, maar het was nog licht. We hebben ongeveer 3u door het regenwoud gelopen. God wat geweldig was dit zeg. Na 1,5u werd het donker dus zijn we omgekeerd, gelukkig hadden we zaklampen en hoofdlampjes mee. Dit was ook wel nodig, want het was pikkedonker. Onderweg kwamen we nog een paar glowwormen tegen, dat was wel bijzonder. rond 11u kwamen we terug bij onze tent, we hebben wat soep opgewarmd met Robs kampeer gastoestelletje en zijn toen lekker gaan slapen. Naja ik sliep op een heel dun matje en er was een gat in de grond dus ik heb helemaal niet zo lekker geslapen. De volgende ochtend hadden Rob, Dianne en ik de wekker op tijd gezet. We gingen de Cave Fox wandeling doen. Lewis bleef bij Maaike want die was helaas nog niet sterk genoeg om een wandeling of iets te kunnen doen. De wandeling duurde 3,5u. We moesten eerst 2 sterk stromende rivieren oversteken en een rots beklimmen voordat we bij de ingang van de grot kwamen. De wandeling was echt al geweldig maar de cave was super. Er liep een pad door de grot heen dus die zijn we gaan volgen. Aan het einde stond het water te hoog en moesten we onze schoenen uit doen, brrr wat was het water koud. Dianne en ik konden het dan ook niet lang volhouden en zijn dus maar weer terug gegaan. Rob is nog een stukje verder de grot in gegaan en heeft wat foto's gemaakt. Op de terugweg zijn we op een klein eilandje in de rivier in de regen gaan lunchen, het was wel heel warm dus de regen was eigenlijk wel lekker. Ik denk dat deze wandeling en die van gisteren een van de mooiste wandelingen tot nu toe zijn geweest. We kwamen Lewis en Maaike weer tegen in Takaka (Golden bay), hier zouden we de volgende 2 nachten verblijven. Dit was wel gewoon op een betaalde kampeerplaats. In Takaka hebben Lewis Dianne en ik nog een andere grot bezocht, dit was weer een heel geklim. Het had dan ook net geregend, dit maakte de rotsen erg glad en er lag overal modder. De grot was weer heel anders dan die van de dag er voor, maar ook heel gaaf. Vervolgens zijn we nog even naar het strand gegaan, super geel zand en helderblauw water. De volgende dag (oudjaarsdag) zijn we met z'n allen naar de Pupu springs gegaan, hier waren Maaike en ik al eerder geweest met de Frenchies. Vervolgens zijn Lewis Dianne en ik naar Abel Tasman National park gegaan en hebben we een wandeling gemaakt en hebben dit afgesloten met een verfrissende duik in de zee. Het is echt niet te geloven hoe mooi de stranden daar zijn. Aangezien het inmiddel al 4u was zijn we maar snel door gereden naar onze volgende slaapplaats, in Picton. Toen we 2,5 u later in Picton aankwamen hebben we de tent opgezet, zijn we gaan douchen en hebben we ons klaar gemaakt voor de avond. Rond half 9 gingen we met zn allen en met een paar vrienden van Rob (die ook in Picton kampeerden) het dorpje in. Hier hebben we tot 1u Oud en Nieuw gevierd, er was zelfs nog vuurwerk in de haven. Aangezien alle kroegen al om 1u sloten zijn Dianne en ik met een paar mensen mee gegaan voor een afterparty. Hiervoor moesten we alleen eerst 15 minuten met de boot varen. Helaas pindakaas ben ik hier mijn mobiel in het water verloren :( ,dus ja ik had vanaf 2014 geen mobiel meer. Het huis waar de afterparty gegeven was, was echt enorm. Het schijnt dus een vakantiewoning te zijn van de ouders van een van die jongens, de vakantiewoning was 14 miljoen dollar waard. De volgende dag moesten we om 10u al van onze kampeerplaats af zijn, ik had dan ook haast niet geslapen. Rob en ik wouden graag duiken, maar de weersverwachting voor Picton zag er erg slecht uit. We zijn dan maar door gereden naar Kaikoura. Hier heeft Rob een oma wonen, waar we hebben kunnen logeren. We zijn 2 nachten in Kaikoura gebleven en Rob en ik hebben 2 keer kunnen duiken. Rob had extra duikspullen voor mij mee genomen, ik hoefde uiteindelijk alleen maar schoenen en zwemvliezen te huren. Ik was dus super goedkoop uit en heb 2 mooie duiken gedaan. Het zicht was niet geweldig maar we hebben wat vissen een octopus en kreeften gezien. Rob heeft bij de 2de duik ook 2 kreeften gevangen. Deze hebben we savonds zelf op gegeten, lekker zeg. Rob's oma had ook telkens voor ons eten gemaakt, jeetje wat een geweldig eten. 3 januari zijn we weer terug naar Chch gereden. Hier hadden Maaike en ik savonds een afscheidsdinner georganiseerd met een paar collega's/vrienden, dit was erg gezellig. Zaterdag heb ik mijn spullen in moeten pakken en nog wat laatste souveniertjes gehaald, met Ivan en Ruth uit eten geweest en savonds kwam Dianne nog langs om doei te zeggen. Zondag ochtend 7u ging ons vliegtuig en verlieten Maaike en ik het zuider eiland. Ik heb in die korte tijd dat ik hier ben zoveel geweldige mensen ontmoet, wat ga ik ze allemaal missen. Ik blijf tot 17 jan in het noorder eiland, dan 5 daagjes Sydney en de 22ste ben ik weer terug in Nl.

Oeps wat een verhaal. De reden dat ik dus niet meer reageer op whatsapp berichtjes is omdat ik mijn mobiel kwijt ben. Gelukkig heb ik al weer een nieuwe gekregen van een van die rijke jongens. Mijn nummer is: 00642108395021 (dit nr had ik al voor smsen, maar is nieuw voor whatsapp)

xx



  • 08 Januari 2014 - 17:57

    Fam Weusthof:

    Hoi Kim,
    Wat een verhaal en wat mooi allemaal.
    Nog even en dan wordt je leven vast weer saai, want dat wat je daar allemaal beleeft is hier ver te zoeken.

    Klopt je 06 nummer wel onderaan je verhaal?

    Groetjes Rudi, Hanny Mart, Koen en Tijn

  • 09 Januari 2014 - 19:21

    Monique:

    Jeetje wat een verhaal zeg, maar hoezo saai als je weer thuis bent.
    Daar wacht toch een geweldige hond, ik neem aan dat je daar toch ook wel benieuwd naar bent. Het is echt een schatje.
    Groetjes en tot gauw......
Kim

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 11910

Voorgaande reizen:

05 September 2015 - 03 Oktober 2015

Vakantie Thailand

13 Augustus 2013 - 22 Januari 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: