Trip North Island - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Kim W - WaarBenJij.nu Trip North Island - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Kim W - WaarBenJij.nu

Trip North Island

Door: kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

15 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Coromandel

Hee. Mijn laatste berichtje vanuit Nieuw Zeeland. Ik heb nog maar een volledige dag hier. Mijn trip tot nu toe is geweldig (voorspelbaar?). We vertrokken dus de 5de vanuit Christchurch en landden in Wellington, uurtje vliegen. Hier hebben we onze huurauto opgehaald en zijn we Wellington in gereden. Deze stad wordt ook wel WindyWelly genoemd omdat het er veel waait. We hadden eerst met wat mensen afgesproken die we met Nieuw jaar ontmoet hadden, het weer was toen nog heel slecht. We hebben ongeveer 2 uur in een cafeetje koffie gedronken, tegen die tijd dat we het cafe verliepen was de zon al volop aan het schijnen. We hebben wat gewinkeld in Wellington en waren op tijd in ons hostel. We waren beide erg moe en moesten nog een aantal dingen regelen voor de trip, we hebben dus niet veel in Wellington gedaan. De volgende ochtend zijn we gelijk door gereden naar Turangi, met een tussenstop in een ander stadje. Hier hebben we even lekker op een terrasje gezeten, naja er waren maar 3 tafels. Terrasjes hebben ze in NZ nog niet uitgevonden. Toen we savonds in Turangi aankwamen werden we bij 2 Duitse meisjes op de kamer gezet. Ik wou super graag de Tauranga Alpine Crossing wandeling doen de volgende dag. Dit is een 8u durende wandeling/klim op een vulkaan/berg. Aangezien je ergens anders eindigt dan dat je begint met de wandeling was het dus handig om 2 auto's te hebben, wij hebben dit zodoende dus ook met die 2 meisjes samen gedaan. Helaas was Maaike na de eerste 4 km al kapot en is ze terug gegaan. Het was goed dat ze op dat moment terug is gegaan want vanaf dat punt werd het ook een heel geklim om op de vulkaan te komen. Het was echt een geweldige track, met een paar krater meren en een geweldig uitzicht op de top. Ik had alleen het laatste uur erg last van mijn linker enkel, die zal wel niet gewend zijn aan zo'n lange wandeling. We hebben er ongeveer 7u en 40 minuten over gedaan, ik was wel erg trots toen ik over was. De volgende dag zijn we door gereden naar Taupa, dit ligt aan het meer Taupo en is het grootste meer van Nieuw Zeeland. Ik wou misschien gaan bungee jumpen, dus sochtends zijn we bij het platform gaan kijken. Het zag er wel heel eng uit dus ik was een beetje aan het twijfelen. Uiteindelijk heb ik het wel gedaan en ben er ook blij om, want het was super gaaf. Het was wel een beetje eng toen ik op het platform van 47m hoog stond. Maar ik ben zonder nadenken gelijk gaan springen. Helaas heb ik het water niet aan kunnen raken met mijn handen, wat wel de bedoeling was. Magoed het was een super ervaring. Het is wel een stuk enger dan de skydive. Vervolgens hebben we de Huka Falls waterfall track gedaan, dit is een 1,5u durende wandeling naar een waterval. Aan het eind van de wandeling waren Hot Springs. Dit was een natuurlijk warm water bad, een inham in de rivier. Sommige gedeelten waren echt super warm en hoe dichter je bij de rivier kwam hoe kouder het werd. Dit was echt heel leuk, dus we zijn hier wel een tijdje gebleven. Vervolgens hebben we gegeten bij de Mac en zijn we doorgereden naar Roturua, dit is een plaatsje met veel vulcanische activiteit. De volgende dag hebben we een wandeling door Thermal Park gedaan, dit is een park met veel mudpools (kokende modder) etc. Vervolgens hebben we nog een wandeling in de Red Woods gedaan van 1,5 uur. Rond 4u moesten we weer terug zijn bij het hostel want we werden opgepikt voor een Maori night. (maori's zijn de oorspronkelijke bewoners van Nieuw Zeeland). Hier kregen we een rondleiding door een Maori dorp met uitleg over van alles, we hadden dans voorstellingen en een geweldig diner. De volgende dag waren we ook nog in Rotorua en zijn we bij Wai-O-Tapu geweest, dit is een park met veel geisers, vulcanische activiteit, modderpoelen etc. Smiddags zijn we doorgereden naar Matamata, dit is het plaatsje waar de Hobbit huisjes zijn. Dit is een gedeelte van de filmset voor 'Lord of the Rings' en 'de Hobbit'. Dit zag er echt super schattig uit, er was helemaal een dorpje bestaande uit de hobbit huisjes met mooie tuinen, bomen en versieringen. Hier kregen we een rondleiding en uitleg over de filmset, want hier was natuurlijk niet alles opgenomen. Savonds zijn we door gereden naar Tauranga (dit is aan zee), hier zijn we savonds heerlijk uiteten geweest bij de Mexicaan. De volgende dag zijn we naar het strand geweest. Ik liep de zee in en kon mijn ogen niet geloven, zo helder was het water. Halverwege de dag heb ik nog een wandeling op een heuvel gemaakt van 1,5 uur. Toen ik weer terug bij Maaike was, voelde we beide dat we verbrand waren. We waren dus maar gelijk door gereden naar Thames, toen we hier savonds in de spiegel keken waren we inderdaad beide verbrand. Mijn achterkant van mijn benen was rood en het deed ook zeer. Nieuw Zeeland zon is zo gevaarlijk, want ik had me zeker wel ingesmeerd en zelfs met factor 50. De volgende dag dus maar een lange broek aan, gelukkig was het die dag ook wat bewolkte en minder warm. We zijn naar Hahei gereden en hebben een wandeling gemaakt naar de Cathedral Cove, dit is grot/rots met een inham aan een van de mooiste stranden van de Coromandel. Daarna hebben we niet zoveel meer gedaan en zijn we doorgereden naar Whitianga. De volgende ochtend zijn we weer terug gereden naar Hahei want ik ging die ochtend duiken met een groepje mensen. We waren met 3 anderen en een gids. We gingen met de boot eerst 10 minuten het water op voordat we het water in konden springen. We zijn 20 meter diep geweest en het was echt super mooi, het zicht was ongeveer 9 meter (wat best veel is). Ik heb ontzettend veel mooie vissen gezien, een gele aal, kleurrijk koraal en zelfs een pijlstaartrog. Dat was echt heel graaf, want het was best een grote. Mijn beste duik tot nu toe! Na mijn duik zijn we naar het 'Hot Water Beach' gegaan. Dit is een strand waar je je eigen kuil kan graven zodat je een warm water bad hebt. Ik weet niet precies hoe het werkt want de zee is gewoon koud, maar het water in je zelf gegraven kuil is echt super warm. Het was er wel super druk en overal waren al gaten gegraven, dit hoefden we dus gelukkig zelf niet meer te doen. Aangezien het die dag deels bewolkt was, was het super lekker om in een warm water bad te liggen. Savonds zijn we doorgereden naar Coromandel town, hier hadden we een eigen zwembad en hottub in het hostel waar we natuurlijk gebruik van gemaakt hebben. De volgende dag was het inmiddels al dinsdag, die dag zijn we naar New Chums beach gegaan. Hiervoor moest je eerst 45 min wandelen voordat je bij het strand was. Je kon het strand ook alleen via de bushbush bereiken (of per boot natuurlijk). Het was inderdaad een geweldig strand, maar het waaide er wel heel hard. We zijn dus maar terug gegaan naar het normale strand waar het niet zo hard waaide, hier kwamen we erachter dat het toch echt wel heel warm was. Aangezien we nog rustig aan moesten doen met onze verbrandingen zijn we maar optijd weg gereden naar het volgende hostel. Dit was weer in Thames, hier hebben we savonds lekker een film in het hostel gekeken: Notting Hill. De volgende dag (vandaag) heb ik een 7u durende wandeling/klim gedaan, the Pinnacles. Dit is een soort vallei met niet active vulcanen/bergen. Het was dan ook een 3u durende klim naar de top van de berg, phoe wat vermoeiend. Maar het uitzicht was het waard, ookal was het een beetje bewolkt in de bergen. Het was voor Maaike nog te veel om zo'n wandeling te doen, maar er vertrok een busje vanuit het hostel dus 3 anderen deden de wandeling ook. Toch heb ik de heenweg alleen gelopen, dit vond ik wel even heerlijk. De terugweg was wat langer, ik had ook helaas weer last van mijn linker enkel. Ik snap nog steeds niet waarom, want ik heb hier anders nooit last van. Magoed ik ben over gekomen en was natuurlijk weer trots op mijzelf. We zijn daarna doorgereden naar het hostel in Auckland (grootste stad van het noorder eiland). Hier slapen we vanacht. Morgen is ons laatste dagje in NZ en blijven we hier in Auckland. Morgen avond slapen we nog een nachtje in Auckland, al is dit maar een halve nacht. We moeten namelijk om 5u snachts onze auto inleveren bij het vliegveld en om 7u vliegen we richting Sydney.

Het zal wel een vreemd gevoel zijn om NZ te verlaten, maar ik heb nu ook wel zin om naar huis te gaan. Al ga ik natuurlijk nog volop genieten in Sydney, vooral van het mooie weer haha.

Ik heb helaas maar een paar mb internet dus kan geen foto's plaatsen.

Tot over een paar daagjes! Dikke kus

  • 15 Januari 2014 - 12:59

    Fam Weusthof:

    Ik denk dat wij maar vast geld gaan sparen om ook eens naar Nieuw Zeeland te gaan.
    Als de jongens niet meer met ons mee gaan, lijkt me dit het ultieme vakantieland.
    Lieve Kim, een goede terug reis en geniet nog even van Sydney.
    Tot snel. Groetjes uit Ootmarsum

  • 16 Januari 2014 - 07:14

    Kim:

    Jaa doen, absoluut! Je zult je ogen uit kijken haha. Tot snel!

  • 16 Januari 2014 - 18:11

    Maud:

    Ik ben heel blij dat je over een tijdje weer bent want ik heb je heel erg gemist,
    Maar nog heel veel plezier met je laatste dagen in Nieuw-Zeeland

    Groetjes Maud
Kim

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 960
Totaal aantal bezoekers 11917

Voorgaande reizen:

05 September 2015 - 03 Oktober 2015

Vakantie Thailand

13 Augustus 2013 - 22 Januari 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: