Vlucht en aankomst - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Kim W - WaarBenJij.nu Vlucht en aankomst - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Kim W - WaarBenJij.nu

Vlucht en aankomst

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

16 Augustus 2013 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Dinsdag werd ik door mijn vader moeder en broertje uitgezwaaid op het vliegveld in Düsseldorf, bij de douane moesten we helaas afscheid nemen. Na een paar stevige knuffels en dikke zoenen liepen Maaike en ik de douane poortjes door, hierna konden we nog even zwaaien achter het glas naar onze familie voordat we uit het zicht verdwenen. Dit was een heel raar gevoel, vooral omdat ik nog nooit eerder zo lang en zo ver van huis ben weg geweest, dus geen flauw idee heb wat me te wachten staat. We waren redelijk op tijd dus moesten nog wel een tijdje wachten voordat we het vliegtuig in konden, de vluchtmaatschappij waarmee we de hele weg gevlogen hebben is Emerates. Maaike en ik hadden gelukkig plaatsen naast elkaar in de economy class. Het eerste wat me opviel in het vliegtuig was de luxe stoeltelevisies, hierop kon je heel veel films en series kijken, muziek luisteren en spelletjes spelen. Ik heb ook eigenlijk de hele weg niks anders gedaan dan dat, ik heb wel 4 films gekeken. Ik had een laptop, tablet en boek mee genomen voor onderweg maar deze heb ik niet eens aangeraakt. We kregen in het vliegtuig redelijk vaak eten: ontbijt, lunch en diner. Dit eten smaakte wonderbaarlijk goed, we kregen meestal een 4 gangen menu waaruit je kon kiezen uit kip en vis als hoofdgerecht. De overstap in Dubai verliep ook goed, we hadden uiteindelijk niet zo heel veel tijd over, ik kon gelukkig nog wel even douchen. Helaas was het donker in Dubai toen we aankwamen en wegvlogen, hierdoor hebben we Dubai niet goed kunnen bekijken. We hebben wel wat leuke foto’s kunnen maken vanuit het vliegtuig van alle lichtjes. In Bangkok en Sydney hadden we een tussenlanding, we hoefden hier alleen het vliegtuig uit te stappen voor een krab uurtje. Toen we bij Sydney weg vlogen hadden we wel een mooi uitzicht over Australië. Toch was het uitzicht bij aankomst in Nieuw Zeeland spectaculairder, van beide heb ik wel een foto. We kwamen rond 3 uur NZ tijd aan op het vliegveld in Christchurch. Bij de douane werd alles grondig gecontroleerd, we mochten namelijk geen eten mee nemen het land in tenzij we dit goed hadden aangegeven op een papiertje. Doordat we lang moesten wachten bij de douane konden we gelijk onze koffers pakken. Hier liepen een paar bewakers rond met honden die aan onze koffers gingen snuffelen en op zoek waren naar verboden middelen, dit was wel grappig om te zien. Maaike heeft 2 neven in Christchurch wonen en we hadden geluk dat een van hen (Alex) ons wel wou ophalen van het vliegveld. Nadat we de koffers in de auto geladen begonnen we aan een kleine sightseeing in Christchurch. Hij bracht ons eerst naar een klein cafeetje bij een park, hier hebben we even wat gedronken. Vervolgens reden we naar het huis van Alex om het hondje van zijn moeder op te halen die tijdelijk bij hem verbleef. We stapten weer in de auto en reden een stuk de bergen op. Onderweg was het uitzicht al prachtig, maar nog niks vergeleken met het uitzicht een stuk hoger de berg op. Daar was een groot park waar we de hond uitgelaten hebben en genoten van het uitzicht. We zagen namelijk de zon ondergaan, dit was al rond een uur of 6. Vervolgens reden we nog verder de bergen in, Alex liet ons hier nog een paar mooie plekken zien, we konden helemaal uitkijken over een dal en de inham van de zee. Hier werd ik gelijk verliefd op Nieuw-Zeeland, want het uitzicht was wonderbaarlijk. De wegen in de bergen waren wel heel kronkelig dus toen we weer terug in het centrum waren was ik wel heel erg misselijk. We reden weer naar Alex zijn huis om de hond weg te brengen en zijn broertje ( Chris) op te halen. We gingen met z’n allen naar een Pizzeria in de buurt. Ik was nog steeds heel erg misselijk, maar de pizza deed me wel goed. Ik begon nu toch wel heel moe te raken dus Alex bracht ons naar onze verblijfplaats in Hornby (een wijk van Christchurch). Onze huisgenoot David verwelkomde ons en gaf een kleine rondleiding door het huis. Het huis zag er niet geweldig uit vonden we zelf, het leek een beetje op een studentenhuis. Maaike en ik weten dus nog niet zo heel goed wat we hier van moeten verwachten, maar we kijken het de komende tijd nog wel even aan. Het was inmiddels al 10 uur dus na onze koffer een beetje uitgepakt te hebben zijn we dus gelijk gaan slapen.

  • 16 Augustus 2013 - 07:53

    Anouk:

    Gaaf kim,
    ik hoop dat je er ook foto's op zet
    zodat we kunnen meegenieten van jou uitzicht ;)

  • 16 Augustus 2013 - 08:46

    Fam Weusthof:

    Hoi Kim,

    Mooi verslag, fijn dat er al iemand is die in nieuw -zeeland jullie een beetje wegwijs kan maken.
    Leuke foto's, wij blijven je zeker volgen! Gezellig!
    Heel veel plezier en succes.
    Liefs Rudi, Hanny, Mart, Koen en Tijn

  • 16 Augustus 2013 - 13:48

    Jolanda:

    vind dit leuk

  • 16 Augustus 2013 - 23:57

    Maaike De Vries:

    Het is heel gezellig met jou Kim. Ik ben blij dat je er bent en je steunt me heeeel erg!!
    Liefs x

  • 17 Augustus 2013 - 16:52

    Familie Peterman:

    Hi Kim, goed geschreven dat verslag! Erg leuk om te lezen. We blijven je volgen hoor!
    Succes

  • 17 Augustus 2013 - 21:02

    Hans De Vries:

    Kim,

    Leuk om je verslag te lezen, ik hoop dat je veel plezier daar 'down under'. Ik hoop nog veel meer te lezen.

    Succes met de rondreis op het zuidelijk eiland.

    Veel plezier!

  • 17 Augustus 2013 - 21:49

    Olga De Vries:

    Hoi Kim,
    Van jou hoor ik weer hele andere dingen dan van Maaike, zo krijg ik een nog beter beeld van jullie reis.
    Heb veel plezier met elkaar maak er een mooie rondreis van de komen de dagen.
    Ik ben eigenlijk wel jaloers op jullie want new zealand wordt steeds mooier!!!! Denk ik.

    Veel plezier, wees zuinig op je zelf!!!


    Groetjes, Olga de Vries
    Mama van Maaike
    Tante van Alex en Chris

  • 18 Augustus 2013 - 12:27

    Martin, Carla Annemay En Kathleen:

    lieve Kim,

    Wat raar dat je aan de andere kant van de wereld zit, maar door jou te kunnen volgen zijn we er toch dichtbij.
    Ga maar heeeel veel foto's maken en uitgebreide reisverslagen schrijven...dan lijkt het net of we daar ook zijn..hahaha...hou je taai, ook voor Maaike, samen zijn jullie een team!
    We blijven je volgen!

    liefs en een dikke knuffel van ons allemaal, incl Spike

  • 24 Augustus 2013 - 12:42

    Femke:

    Hee Kim!

    Ik heb nu pas de tijd gevonden om het te lezen, maar vond het een erg leuk verhaal! Grappig ook dat jij ook zo misselijk werd van die wegen! Ik heb echt precies hetzelfde gehad in Australië! Hoe is het nu met je?

    Heel veel plezier nog!

    Xxx Femke

  • 26 Augustus 2013 - 11:33

    Kim W:

    Dankjewelll! Ik zal proberen zoveel mogelijk te schrijven.
    Het gaat heel goed Femke, vakantie zit erop en eerste stagedag is voorbij. Tot nu toe is alles nog goed gegaan gelukkig.
Kim

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 586
Totaal aantal bezoekers 11910

Voorgaande reizen:

05 September 2015 - 03 Oktober 2015

Vakantie Thailand

13 Augustus 2013 - 22 Januari 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: