Tour NZ dag 1 - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Kim W - WaarBenJij.nu Tour NZ dag 1 - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Kim W - WaarBenJij.nu

Tour NZ dag 1

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

17 Augustus 2013 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Halloo, ik ben net terug van een weekje vakantie en zal de komende dagen de reisverslagen plaatsen. Ik heb er wel voor gekozen om per paar dag of 2 dagen een reisverslag te maken en niet een lange, ik vond dit wat handige voor de foto's. Jullie moeten helaas nog even op de foto’s wachten. Ik had 1700 foto’s gemaakt en Maaike 1300 , dus het duurt nog even voordat we deze uitgezocht hebben. Veel leesplezier en ik zou het leuk vinden als jullie af en toe een reactie plaatsen. Liefs !

Dag 1: 17 augustus 2013
Na onze spullen weer ingepakt te hebben reden we rond 10:30 in onze huurauto weg, opweg naar Arthurs Pass. Hier in NZ rijden ze aan de linker kant van de weg i.p.v. rechts. Dit was wel heel erg wennen en lastig in het begin, vooral in het drukke Christchurch. Eenmaal buiten de stad was het niet meer zo moeilijk, er was namelijk maar een lange weg rechtdoor met af en toe een afslag. We moesten hoog door de bergen rijden om bij Arthurs Pass te komen (dorpje tussen de bergen). Ik had nog nooit eerder door de bergen heen geregen dus zag hier behoorlijk tegenop. Gelukkig zijn de wegen in NZ erg goed en wordt er bij elke scherpe bocht aangegeven hoe nel je mag rijden, dus achteraf viel het reuze mee en was het zelfs leuk. Rond een uur of één kwamen we in Arthurs Pass aan. Het weer was de hele tijd nog redelijk geweest, dus het was de bedoeling om een lange wandeling door de bergen te maken. Helaas begon het net hard te regenen waardoor we in een cafeetje thee zijn gaan drinken. We wouden net verder rijden toen het begon op te klaren, we konden dus gelukkig nog een korte wandeling maken. Dit was een mooi stukje wandelen, al moesten we wel erg klimmen. Vervolgens reden we verder naar Greymouth waar we zouden overnachten in een hostel. Om 5u kwamen we op onze bestemming aan en checkten we in. We pakten onze spullen uit waarna we vervolgens te voet naar het centrum gingen. Dit deden we met een omweg om nog even een paar mooie foto’s van de omgeving te maken. Het stadje was niet groot, maar we konden geen restaurantje vinden. We vroegen dus aan een ouder koppel de weg. Dit waren zeer vriendelijke mensen die ook op weg waren naar een hotel om iets te drinken, we konden dus met hun mee lopen. Hier hebben we Fish & Chips gegeten, dit smaakte ons erg goed. Terug in het hostel was ik zo moe, waarschijnlijk nog de jetlag, dat ik al om 9u ben gaan slapen.

Chch -> Arthurs Pass -> Greymouth
146 km 96 km

• 25 Augustus 2013 - 11:33

Linda:

Hee Kim,
    Woow wat veel foto's zeg!! Dat wordt dus nog een hele klus
    om ze uit te zoeken, ze zijn vast allemaal heel mooi.
    Ben heel benieuwd.
    Hoeveel graden is het daar nu ong.?
    Wat wennen om links te moeten rijden..
    Ben benieuwd naar je volgende reisverslagen.
    We gaan van de week ff skypen!!
    Liefs

• 25 Augustus 2013 - 11:40

Kim W:

Hee
    De volgende 2 verslagen staan ookal klaar. Ja de foto's zijn heel mooi, maar er zijn er ook een paar vanuit de auto gemaakt en die zijn niet allemaal even duidelijk. Het weer is hier heel verschillend. Ik was voornamelijk in de West Coast en daar is het wel een stuk kouder. We hebben een dag super mooi weer gehad maar de meeste dagen bewolkt met zon. De temp was er ongeveer 13-15, maar we hebben nauwelijks regen gehad. Volgens mijn huisgenoot was het weer in Christchurch wel heel goed geweest, ik denk zo rond de 17 graden. Dus we kunnen wel merken dat de lente eraan komt.

Jaa doen we!
    Liefs x