Tour NZ dag 2 - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Kim W - WaarBenJij.nu Tour NZ dag 2 - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Kim W - WaarBenJij.nu

Tour NZ dag 2

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

18 Augustus 2013 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Dag 2: 18 augustus 2013

Om 7 uur ging de wekker in Greymouth, ik had voor het eerst sinds een paar dagen weer heerlijk geslapen. Na gedoucht te hebben gingen we gebruik maken van het gratis ontbijt, toast met thee. Nog even een paar boterhammen gesmeerd voordat we verder gingen met onze tour. Rond half 9 reden we verder op weg naar Frans Josef, dit is een klein dorpje in de buurt van de Fox Glacier (gletsjer). Het weer was gelijk al prachtig, een strak blauwe lucht. Het was dus ook geen probleem om een stuk te moeten rijden, omdat het uitzicht onderweg natuurlijk super was. We zaten inmiddels aan de West Coast, hier konden we lekker 100-120 km/u toeren op de lange wegen langs de zee en door de bergen heen. Rond 12u kwamen we aan in Frans Josef. Hier hebben we eerst wat boodschappen gedaan voordat we gingen beslissen wat we die dag konden gaan doen. Bij het informatiecentrum zagen we een grote quad staan, dit leek ons wel erg vet. Er stond alleen niemand achter de bali. De man achter de bali van de helicopter vlucht vroeg ons of we niet geïnteresseerd waren in de helicoptervlucht. Dit waren we zeker wel, we vonden het alleen iets te duur. Toen de charmante jongeman ons de vlucht voor de helft van het geld aanbood hebben we gelijk toe gezegd. We konden nog even lekker in ons hemdje in de zon wat eten en drinken voordat we om 2u klaar moesten staan. Na een korte uitleg konden we de heli in. Hier kregen we een koptelefoon op en hielden we de camera paraat. We vlogen met de heli naar een top van de Fox Glacier heen. Maaike en ik zaten voorin dus konden prima foto’s maken van het super mooie uitzicht. Boven op de top landde de heli en mochten we uitstappen, hier lag uiteraard sneeuw. Het was hier erg koud maar het uitzicht was natuurlijk geweldig. Na 20 minuutjes in de lucht stonden we weer op de grond en was ik een ervaring rijker. We gingen onze spullen afzetten in het hostel en konden voor het eten nog een 1,5 u durende wandeling maken naar het Lake Wombat. In de bossen leek het net alsof je door een regenwoud liep. Helemaal begroeid met mooie planten en bomen en kleine watervalletjes. Tot nu toe hadden we nog niet echt veel vogels of andere dieren gezien en helaas ook nog geen kiwi, maar hopelijk komt dit nog. Terug in het hostel gingen we pannenkoeken maken, helaas waren de pannen zo slecht dat we ze niet fatsoenlijk konden bakken. We moesten het dus met half gebakken pannenkoeken doen. Ik had nog steeds last van mijn jetlag, dus na even in ‘The Hobbit’ gelezen te hebben lag ik alweer rond half 10 in bed.

Greymouth -> Frans Josef
178 km

• 25 Augustus 2013 - 16:48

Linda:

Wat gaaf in de heli Kim!
    Jammer van de quad, dat had jij nu zo gekund :p
    Nu nog even je reisverslag van dag 3 en 4 lezen.
Kim

Actief sinds 04 Juli 2013