Tour NZ dag 3 en 4 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Kim W - WaarBenJij.nu Tour NZ dag 3 en 4 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Kim W - WaarBenJij.nu

Tour NZ dag 3 en 4

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

19 Augustus 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Dag 3: 19 Augustus 2013

De wekker ging alweer om 7 uur, ik had deze nacht iets slechter geslapen doordat we in totaal met 10 mensen op de kamer sliepen. We reden rond half 9 weg, op weg naar Lake Wanaka. Dit was een erg lange rit, maar we hebben wel een aantal keren gestopt om de prachtige omgeving voor jullie op de foto te zetten. Ik hoop dat mijn SD kaartje nog niet snel vol zit, want ik heb nu al zoveel foto’s gemaakt. De omgeving was wel heel verschillend qua natuur, we kwamen langs de woeste zee, door de begroeide bergen en door een verdorde natuur. Smiddags kwamen we in Wanaka aan. Hier hebben we een boterham gegeten op het strand, helaas was het wel bewolkt. Het plan was eigenlijk om een wandeling rond het meer te gaan maken, maar het meer was eerder een toeristische trekpleister waar de mensen zomers zwemmen. We hebben uiteindelijk wat boodschappen gehaald, omdat we hoorden dat Queenstown erg duur is en zijn toen doorgereden. Rond 4u kwamen we in Queenstown aan, we hebben onze spullen in het hostel gedropt en zijn de stad gaan verkennen, het meer in Queenstown was een stuk mooier. Het is nog winter in NZ en Queenstown is dus de perfecte locatie voor de wintersport. Er liepen dus ook overal (vooral Chinezen) met ski’s rond. Queenstown is een gezellig stadje waar je veel, vooral extreme, activiteiten/sporten kunt gaan doen. We liepen een beetje rond om te kijken welke activiteit wij de volgende dag konden gaan doen. Raften en skydiven leek ons het leukst, helaas zat de skydiving al vol waardoor we alleen konden gaan raften. Maar eigenlijk leek het ons ook leuker om te gaan skydiven in de zomer. Weer in ons hostel aangekomen zijn we begonnen met koken: nasi met kip en veel knoflook, dit smaakte erg goed. Savonds had ik eindelijk wifi en kon ik even met thuis skypen. Daarna nog even gelezen en rond half 11 naar bed gegaan.

Frans Josef -> Lake Wanaka -> Queenstown
285 km 69 km

Dag 4: 20 augustus 2013

Vandaag konden we gelukkig iets langer uitslapen, al werden we rond half 9 wel wakker van onze huisgenoten. Rond half 11 liepen we naar het centrum van Qeenstown. We liepen een leuke kledingwinkel binnen en konden het niet laten om iets te kopen, ik heb een T-shirtje en een ketting gekocht. Vervolgens gingen we koffie drinken en een muffin eten bij de Starbucks. Om 11 uur hoorden we of ons raften door kon gaan. Helaas was dit niet het geval, want ze hadden niet genoeg mensen voor in de boot. We konden wel de combo heli+raften gaan doen, dit was met een andere groep en op een langere rivier. Het was niet heel veel duurder dus we hebben voor deze gekozen. Om 1u moesten we aanwezig zijn en onze zwemkleding aan hebben. We vertrokken met z’n allen in een busje naar het gebouw waar we ons om moesten kleden. We kregen een wetsuit, sokken en schoenen. Nadat we ons eindelijk in dit pak gewurmd hadden kregen we nog een jas, zwemvest en helm. In dit erg gemakkelijk zittende outfit moesten we het busje weer in en reden we iets verder de berg op. Hier werden we allemaal op de foto gezet en vertrokken we in groepjes met de heli naar het begin van de rivier. Deze helikoptervlucht was nog weer anders dan de vorige, we vlogen vlak boven de rivier en dichter over de bomen heen, ook dit was erg leuk. Bij het beginpunt kreeg ieder een peddel en kregen we wat uitleg. We werden vervolgens in groepjes gedeeld, met de begeleider erbij zaten we op 8 personen. Nadat we de boot het water in geduwd hadden konden we erin gaan zitten. De begeleider vertelde ons gelukkig elke keer wat we moesten doen, hij gaf commando’s zoals: paddle forward, paddle backward, keep down, keep left, keep right, high five (allemaal met de peddels omhoog haha). Bij de gevaarlijke stukken moesten we allemaal zo snel mogelijk op de bodem van de boot gaan zitten, ons goed vast houden en de peddel binnen houden. Dit was een heel gedoe maar wel lachen, de wilde stukken rivier waren natuurlijk ook het leukst. Op een open stuk mochten we van de begeleider het water in, niemand was natuurlijk zo gek om het koude water in te gaan. Ik natuurlijk wel en Maaike had het pech dat ze het water in geduwd werd. Het water was inderdaad erg koud, maar we moesten wel hard zwemmen om de boot bij te kunnen houden. Dus toen we eenmaal weer terug zaten in de boot hadden we het nog warmer dan voorheen. Ik vond het raften super gaaf, maar de rivier mocht van mij nog wel iets wilder. Na een warme douche werden we weer terug gebracht naar de stad.
In Queenstown is de ‘Ferg Burger’ erg bekend en ik had al van meerderen gehoord dat ik die echt moest proberen. Na 45 minuten wachten hadden we eindelijk onze tropical burger in handen. De burger was enorm en ik kon hem niet helemaal op (en ik eet veel), maar de burger smaakte inderdaad geweldig en zekers het wachten waard.
Ik was natuurlijk erg moe na zo’n dag dus lag weer op tijd in bed.

• 25 Augustus 2013 - 16:58

Linda:

Super leuk, je hebt wat foto's geplaatst van het raften.
    Wat heb je in een week tijd al veel gezien en meegemaakt zeg!
    Al 2 x in een heli.
    Haha dat jij als grote eter de burger niet op kon..
    Zo te lezen ben je wel toe aan een weekend bijslapen,
    Na die jetlag en de wekker die steeds rond 7 uur gaat.
    Hoelaat begint je stage morgen?

• 25 Augustus 2013 - 17:10

Maud:

Hoi Kim ik hoop dat je het daar heel leuk hebt
    Hier is alles zoals altijd alles ook heel leuk
    De foto's die je hebt geplaatst zijn heel tof

XxMaud

• 25 Augustus 2013 - 19:32

Rudi En Hanny:

Hoi Kim,
    Ongelofelijk wat een prachtige dingen heb jij al ondernomen. Geweldig.
    Een ding snap ik niet, aan de foto's te zien is het water best wild en als het aan jouw lag mocht het nog ruiger....Help! Waaghals. Lieve Kim, heel veel succes met je stage!
    Bedankt voor de prachtige verslagen wij lezen ze met veel plezier!
    Groetjes van ons allemaal.

• 25 Augustus 2013 - 20:07

Tommy & Jolanda:

Hai zusje en dochter,

We hebben net even de verslagen gelezen, erg leuk om te zien hoeveel plezier je hebt. We zijn erg benieuwd naar de andere foto's.
    Erg veel succes met je stage, hier is het over een paar uur bed tijd en dan begint bij jou de stage.
    We skypen morgenvroeg 10.00 (voor ons) en dus 20.00 s'avonds voor jou.

Groetjes Tommy en Jolanda

• 26 Augustus 2013 - 11:31

Kim W:

Hee Dankjewel voor jullie reacties, heel erg leuk om te lezen. Haha Rudy en Hanny ze maakten alleen foto's op dat wilde stukje, veel van de rivier was erg rustig. Stage begint rond half 9 Linda en we mogen rond half 5/5u stoppen, maar zal binnenkort wel wat over mijn eerste stage week schrijven. Eerst even wat tijd zoeken.

• 26 Augustus 2013 - 13:05

Anouk:

Wow gaaf kimmie, alles wat je nu al gedaan hebt
    Vooral die heli lijkt met super vet
    Heel veeeel succes met de stage!! :)

Xx

• 27 Augustus 2013 - 10:56

Cindy Veerman:

Wat een super leuke verhalen Kim! Zeker in zo'n heli, dicht over de bomen, erg gaaf!

Ben je al begonnen met je stage? Hoe bevalt het?

Liefs, Cin

• 30 Augustus 2013 - 10:10

Kim W:

Jaa de heli was beide keren erg leuk. Ik heb nu net een stageweek erop zitten en het was super leuk, wat een aardige mensen. Was voornamelijk voorbereidend werk dus we hebben nog niet zoveel gedaan. Komt een deze dagen wel een verslag over mijn echte week. Leuk wat van je te horen Cin! xx
Kim

Actief sinds 04 Juli 2013