Week 2, 3 en 4 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Kim W - WaarBenJij.nu Week 2, 3 en 4 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Kim W - WaarBenJij.nu

Week 2, 3 en 4

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

22 September 2013 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Halloo,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste reisverslag geschreven heb, ik zit hier inmiddels al meer dan 1 maand en de tijd vliegt voorbij.
Ik heb nu 4 weken stage gelopen en het bevalt me nog steeds heel goed. Het onderzoek heeft meer vorm gekregen en we hebben al genoeg te doen. We hebben o.a. ook een aantal keren collega’s op het werk geholpen (met de planten en insecten) zodat we een beter beeld krijgen van het gehele onderzoek. We hebben al goede resultaten geleverd en daar waren de begeleiders en wij zelf ook erg blij mee. De mensen op werk zijn nog steeds erg gezellig en super vriendelijk en we leren ze steeds meer kennen tijdens de tea- en lunch time. Bij een speciale gelegenheid en een keer in de maand staat de hele tafel bij de tea-time vol met lekkere hapjes en koekjes, erg ongezond maar super lekker. Wat ook opvalt is dat niemand hier met de mobiel in de hand zit en er dus nog ‘ouderwets’ gepraat wordt met elkaar, kunnen de Nederlanders een voorbeeld aan nemen :P.

We hebben het erg druk maar er blijft altijd tijd over voor leuke dingen. We zijn met onze huisgenoot David en twee vrienden van hem op een vrijdag avond gaan bowlen. Normaal ben ik best slecht maar het ging dit keer eigenlijk wel heel goed. 1 keer strike en 2 spares, maar ik gooide er meeste tijd 9 om dus ik was redelijk trots op mezelf haha. De bowlingbaan zag er zo uit zoals je ze ook altijd in Amerikaanse films ziet, gaver als in Nederland dus.

In de weekenden zijn Maaike en ik meestal in het Winkelcentrum te vinden. Er is een groot winkelcentrum, een kwartiertje met de bus van ons vandaan. De mode loopt hier wel een half jaar achter (logisch want de zomer begint ook nu pas). De kleding is wel leuk en ik heb ook al wel een aantal dingen gekocht, maar het is niet te vergelijken met Europa. De reden waarom we meestal naar het winkelcentrum heen moeten is omdat we elke zaterdagavond wel een feestje hebben dus kleding en ‘cadeautjes’ nodig hebben. Zo hebben we al een 1920’s party gehad van een huisgenoot van een meisje van stage. Er was natuurlijk een dresscode dus Maaike en ik moesten opzoek gaan naar wat leuke 1920s accessoires, hierin slaagden we eigenlijk best snel. Het was een erg leuk feestje en wonder boven wonder was iedereen verkleed. De mannen droegen pakken en de vrouwen jurken met lange handschoenen en parelkettingen. Er werd nog wel geprobeerd de Charleston te dansen, maar dat is bij niemand gelukt. Aan het einde van de avond zijn we nog de stad in gegaan waar we nog lekker gedanst hebben.

2 weken geleden is er een erg harde storm geweest in Christchurch, windkracht 10. Het begon toen ik in bed lag en ik kon ook erg slecht slapen door al het geklepper om me heen. De storm had bij ons geen schade aangericht maar bij een collage op werk waren er wel 50 bomen omgewaaid. Ze woont op een boerderij 45 minuten van Christchurch vandaan. Gisteren (21 sept) hebben we dus met een paar mensen van werk op de boerderij geholpen. De omgevallen bomen werden met een tractor verplaatst en wij moesten alle kleinere takken eraf zagen en op de brandstapel gooien en de grotere takken doormidden zagen voor brandhout. We hadden geluk want het had sochtends alleen maar geregend maar op het moment dat wij naar buiten gingen begon de zon te schijnen en was het erg warm. Vooral omdat het voor ons wel zwaar werk was maar het was leuk om te doen. Ze had ook 2 lammetjes (een van 2 dagen oud en een van 1 week oud) die we mochten voeren. Dit was super schattig en geweldig om te doen, de lammetjes sprongen zo boven op je. Mijn huisgenoot bood me vandaag nog wat lamsvlees aan, maar dat dat ik nu absoluut niet meer eten.

Vandaag ben ik met Maaike naar het Antartic Centre geweest, waar je een reis door Antartica kunt maken. We hebben een rit gemaakt om de Hagglund, dit is een voertuig wat ze ook gebruiken in Antartica. Antartica werd nagemaakt op een buiten parkoers met hoge bulten, bobbels, gaten en diepe waterplassen. Dit was een erg wilde rit maar super leuk. Binnen was er een ruimte waar de Antartische windstorm werd nagebootst. De snelheid van de wind kon wel oplopen tot 40 km/h en de temperatuur kon wel dalen tot -35 °C. We kregen in deze ruimte dus ook een extra warme jas aan. Natuurlijk konden de pinguïns niet ontbreken. Ze waren super schattig en we hebben natuurlijk gewacht tot voedertijd. Het was een leuke activiteit op deze regenachtige dag. Het weer was dit weekend niet zo geweldig maar begin van de week wel heel lekker. Je kan wel zeker merken dat het lente is.

De foto’s moet ik helaas nog uitzoeken of van Maaike ontvangen, ik zal er vast een paar opzetten maar je moet nog maar een keertje terug komen voor de andere foto’s.

Zoals jullie zien heb ik het hier nog steeds heel erg naar mijn zin en wil ik nog lang niet weg. Toch mis ik jullie af en toe wel maar gelukkig krijg ik zo nu en dan een kaartje (Dankjewel daarvoor!).

Dikke kus Kim en ik vind het leuk als jullie berichtjes plaatsen.

  • 22 September 2013 - 13:54

    Fam. Weusthof:

    Hoi Kim,
    Mooi verslag en super fijn dat je zo naar je zin hebt in Nieuw Zeeland.
    De tijd gaat bij jou wel heel snel ..... in je verslag heb je het over 21 okt maar je bedoelt uiteraard
    21 sept. Hihi.
    Veel plezier en succes met je stage.

    Groetjes uit Ootmarsum

  • 23 September 2013 - 02:05

    Kim W:

    De tijd gaat helaas echt heel snel :( Dankjewel ik heb het nu net veranderd haha.
    Groetjes terug!

  • 23 September 2013 - 10:52

    Monique:

    Ha die Kim,
    Leuk om weer iets lezen over wat je allemaal mee maakt.
    Het klinkt als of je daar helemaal ingeburgerd bent, je komt toch
    Nog wel weer terug hé! (grapje).
    Het is mooi te horen dat je het zo naar de zin hebt. Je moet ons alleen niet meer zolang laten wachten op je volgende bericht.
    Groetjes.....van ons allemaal!!!!

  • 24 September 2013 - 16:49

    Jolanda, Robbie En Tommy:

    Ha Kim, erg leuk om eindelijk weer een verslag te lezen. Wat een leuke foto's met die lammetjes, en we zijn enorm blij dat jij het daar zo naar je zin hebt. Gelukkig zien we je nog vaak genoeg op Skype, maar zoals Monique al zei laat ons niet te lang wachten op een nieuw verslag.

    Groetjes van ons thuis

  • 29 September 2013 - 11:53

    Maud:

    Hey Kim,

    Leuk dat je weer een verslag hebt geplaatst.
    Dat ene Antartica ding lijkt me trouwens echt heel tof.
    En de foto's waren weer super mooi.
    Die lammetjes zagen er echt zó schattig uit.
    Ik hoop dat je het daar heel erg leuk hebt.

    Groetjes Maud
Kim

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 11919

Voorgaande reizen:

05 September 2015 - 03 Oktober 2015

Vakantie Thailand

13 Augustus 2013 - 22 Januari 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: