Tour NZ dag 7, 8 en 9 - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Kim W - WaarBenJij.nu Tour NZ dag 7, 8 en 9 - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Kim W - WaarBenJij.nu

Tour NZ dag 7, 8 en 9

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

24 Augustus 2013 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Dag 7: 23 augustus 2013

Om half 8 ging de wekker van Maaike helaas, ook al sliepen we alleen op de kamer ik had minder goed geslapen. We reden rond half 10 verder naar Dunedin. Het weer leek sochtends erg bewolkt, maar het klaarde onderweg helemaal op en het zonnetje scheen lekker door de ramen van de auto heen. Het landschap onderweg was groen en erg heuvelig, maar de grote bergen waren niet meer in zicht. Overal op de heuvels liepen schapen, een van de dingen waar Nieuw Zeeland ook bekend om staat. Om half 1 kwamen we in Dunedin aan. Het was een hele grote en drukke stad en dat was wel even wennen na al die rustige dorpen van de afgelopen dagen. Ons hostel was midden in de stad en na er 3 keer langs gereden te zijn konden we het eindelijk vinden. We hebben onze spullen naar de kamer gebracht en zijn de stad ingelopen, hier hebben we even lekker gewinkeld. Ik heb nog een tshirtje, hempje en armbandje gekocht. Savonds zijn we voor het eerst echt uit eten geweest en had ik me eerste wijntje in Nieuw Zeeland gedronken. Ik had kip met brie in bladerdeeg besteld, erg machtig maar het smaakte wel. Als nagerecht crème brûler , wat erg naar pepernoten smaakte. Na m’n reisverslagen bijgewerkt te hebben ging ik rond 10u naar bed. We sliepen op een 8 persoons meisjes kamer.

Te Anau -> Dunedin
290 km

Dag 8: 24 augustus 2013

Door de krakende stapelbedden werd ik om half 8 in het hostel wakker en had ik daardoor ook minder goed geslapen. We hadden niet echt wat in de planning voor vandaag en we moesten het hostel voor de laatste nacht nog boeken. Volgens een Nederlands meisje wat al een tijdje in het hostel verbleef was Oamaru een leuk stadje, waar we tevens ook pinguïns konden spotten. We hebben een hostel geboekt en zijn na het ontbijt, wat we in de stad gehaald hadden, gelijk doorgereden naar Oamaru. Dit was niet zo heel ver rijden, we kwamen ongeveer om half 1 aan bij het hostel. Dit hostel was wel wat anders dan de hostels die we gewend waren, meestal zaten we in de YHA hostels. Bij dit hostel was alles opgeschilderd en lagen er overal muziek instrumenten. Een kamer zat helemaal onder de verfspatten en schilderijtjes, het zag er wel schattig uit maar het trok wel een apart soort mensen aan. Helaas was er maar een gezamenlijk rietje voor de saxofoon dus heb ik er natuurlijk niet op gespeeld. We wouden graag pinguïns zien dus zijn gelijk naar de zee gelopen. We hadden de zee al snel gevonden al konden we het strand niet op. Het stonk er erg naar vis, maar we konden geen pinguïn zien. We liepen dus maar door richting de stad, hier kregen we onderweg wel spijt van want het was toch een dik half uur lopen. Helaas waren de meeste winkeltjes gesloten, wel vreemd want het was zaterdag middag. Er waren in ieder geval nog wel wat winkeltjes open. We vroegen ook maar even aan de caissière waar de pinguïns waren. Volgens haar moesten we rond 9u savonds naar de baai heen gaan, dan zouden we de pinguïns wel zien. We zijn toen maar weer terug gelopen naar het hostel. Volgens het meisje bij de receptie kon je de pinguïns een uur voor zonsondergang spotten. Aangezien de zon hier al om 6 u ondergaat en het al kwart over 4 was, moesten we ook al bijna gelijk weer weg. Rond 5 u kwamen we bij de baai aan. We zagen nog niks in het water zwemmen dus hebben op de stijger staan wachten. Opeens zagen we iets in de lucht vliegen wat groter was dan een vogel en wel op een pinguïn leek. Er kwamen er steeds meer aanvliegen van zee en ze landden allemaal iets verder neer op een andere stijger. Helaas waren ze te ver weg om op een foto te zetten dus zijn we naar de stijger heen gereden. De stijger was afgezet maar we konden ze wel wat beter op de foto krijgen. Volgens een flyer waren dit de blauwogige pinguïns en moesten we voor de geelogige pinguïns nog een stukje verder zijn. Met de auto zijn we naar het andere strand gereden, hier hadden we een mooi uitzicht maar zagen we geen pinguïns. Volgens het informatiebord hadden we ook de meeste kans op pinguïns in november. We hebben de pinguïns niet super goed op de foto gekregen want ze vlogen best snel, al was pinguïns spotten wel leuk. We gingen uiteindelijk maar weer terug naar het hostel want het was inmiddels al half 7 en we hadden nog niet gekookt. In het hostel hebben we aardappelen, spruitjes en vlees gegeten. Savonds nog wat gelezen en toen voor de laatste keer in het hostel geslapen.

Dunedin -> Oamaru
112 km

Dag 9: 25 augustus

Vandaag was het tijd om naar huis te rijden. We deden sochtends lekker rustig aan en reden rond 10u weg. Het was nog wel een stukje rijden, we kwamen rond 1 u in ons huis in Hornby aan. Ik kon nu eindelijk al mijn spullen uit de koffers pakken en in mijn kast stoppen. Mijn kast is niet erg groot maar het past net. Rond half 3 moesten we onze auto wegbrengen naar het verhuur bedrijf. Ze hebben niet eens gekeken of we schade hadden toen we de auto inleverden, maar gelukkig hadden we dit ook niet. Op de kilometer teller stond dat we 1675 km gereden hadden. Savonds lekker lasagne gemaakt en toen optijd naar bed want de volgende dag begon onze stage. Ik lag eindelijk voor het eerst in 13 dagen alleen op de kamer.

Oamaru -> Christchurch
249 km

• 29 Augustus 2013 - 19:19

Rudi En Hanny:

Wat een mooie belevenissen, dit pakt niemand je meer af.
    Nu komt het echte werk....de stage! Veel succes Kim.
    De verhalen over je stage kunnen we vast snel lezen. Ben benieuwd.
    Groetjes van ons allemaal.

• 30 Augustus 2013 - 07:48

Maud:

Veel plezier met je stage Kim!!

• 30 Augustus 2013 - 17:01

Jolanda, Robbie & Tommy:

Succes met je stage, veel leerplezier!

• 31 Augustus 2013 - 13:48

Monique:

Hoi Kim,

Wat hebben jullie een geweldige week meegemaakt en veel gedaan en gezien.
    Mooie foto's ook.
    Knap ook dat je de auto met al het links rijden ook nog krasvrij weer terug hebt kunnen brengen. Heel veel succes met je stage en geniet van je tijd daar.

• 04 September 2013 - 09:27

Kim W:

Haha het schijnen dus geen pinguïns te zijn, maar vogels die er veel van weg hebben. Moeten we maar een andere keer opzoek gaan naar pinguïns.
Kim

Actief sinds 04 Juli 2013