Geen idee welke week ik nu ben. - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Kim W - WaarBenJij.nu Geen idee welke week ik nu ben. - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Kim W - WaarBenJij.nu

Geen idee welke week ik nu ben.

Blijf op de hoogte en volg Kim

11 November 2013 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Heee,

Ik ben de tel een beetje kwijt dus weet inmiddels niet meer hoeveel weken ik hier al zit. We hebben natuurlijk al weer een paar leuke dingen gedaan naar het weekend Queenstown. Ik zal alleen wat over de hoogtepunten vertellen.

Vorig weekend zijn we zaterdags naar Willowbank resort geweest. We wouden heel graag een kiwi vogel zien, aangezien Nieuw Zeeland daar om bekend staat. Helaas zijn het nacht beesten en zie je vrijwel nooit een kiwi in het wild, we moesten dus wel naar een dierentuin gaan hiervoor. Het park was niet groot, ze hadden wat apen, walibi's en veel boerderij dieren. Maar we kwamen dan ook eigenlijk alleen maar voor de kiwi. De kiwi was echt veel groter dan verwacht: hij is nog groter dan een kip en zag er heel schattig uit met z'n lange snavel. Ze hadden een speciaal hok waar het helemaal donker was, dus we mochten en konden ook geen foto's maken helaas.

Vorige week zondag hebben we een avontuurlijk dagje gehad. Samen met Maaike, Ruth, Peter en Romina (duitse klasgenootjes), Lewis (van werk) en David (huisgenoot) zijn we naar een grot geweest (Cave Stream). Het was op ongeveer een uur rijden van Christchurch, we gingen dan ook met 2 auto's. Het was een grot, waar het gesmolten water uit de bergen door heen stroomde. We wisten dus dat we nat zouden worden en we hadden veel laagjes en super dikke kleding aan. Het was ook pikkedonker in de grot dus we hadden allemaal een hoofdlampje/zaklamp mee. Normaal gesproken is het water alleen in het begin tot je middel, maar daarna tot je knieën dus kan je er wel fatsoenlijk doorheen lopen. In plaats van dat het water in het begin tot ons middel kwam, kwam het water bijna tot mijn borst. We moesten dus erg voorzichtig zijn want de stroming was erg sterk. We waren in het begin al kletsnat en het water was ook erg koud, maar naarmate we verder de grot in waren kregen we het wel warm van al het geklim en geklauter. De stroming was eigenlijk iets te sterk voor mij, dus ik heb bijna de gehele tijd boven het water moeten klimmen. Achteraf gezien was het eigenlijk te gevaarlijk om de grot in te gaan (sorry mam), maar ik vond het echt heel gaaf. Normaal gesproken kom je aan het einde bij een uitgang en kan je daar langs een waterval omhoog klimmen. Door het hoge water konden we het uiteinde niet bereiken, het was een groot bad en de stroming was te sterk. We moesten dus weer helemaal terug klimmen via dezelfde weg. Al met al zijn we 1,5uur in de grot geweest. Buiten scheen de zon gelukkig dus daar konden we lekker opwarmen. Ik had wel super spierpijn in me armen en tussen me ribben en me rug de dagen daarop, maar dat was het wel waard.

Afgelopen zaterdag zijn Maaike, Ruth en ik bij Peter en Romina op bezoek geweest. Ze wonen op een soort 'boerderij' op een half uur rijden van CHCH vandaan. Ze wonen samen met 2 andere mensen in een super groot huis. Ze hadden veel grond rond het huis, er waren kippen en ze woonden naast de rivier en vlak bij een groot meer. Ze wonen er echt heel mooi, maar helaas voor mij te ver van het centrum vandaan. We gingen samen met nog een paar andere mensen bij hun dineren, we aten door Peter zelf gevangen vis. Het smaakte echt super lekker. Savonds een groot kampvuur gemaakt, met natuurlijk brood en marshmallows. Er waren genoeg vrije kamers in het huis dus we konden er blijven logeren. Zondag zijn we met z'n allen naar het 'Adrenalin Forest' geweest. Dit is een soort avonturenpark, waar je parcoursen af moet leggen hoog in de bomen. We droegen natuurlijk een soort tuigje en we hadden 2 haken bij ons, het was dan ook de bedoeling dat je altijd met 1 haak vast zat aan de kabels. Je moest dus echt hoog in de bomen klimmen: er waren ladders, bruggen, kabels, ringen en kabelbanen. Super vet dus. Het hoogste en zwaarste parcours was 20m hoog in de bomen, toen ik aan dit parcours begon was ik al helemaal kapot want ik had al 3 uur in de bomen geklommen en me armen konden niet meer. Toch (je kent me) heb ik het parcours helemaal afgelegd en kon ik trots op mij zijn. Het lukt namelijk lang niet iedereen om alle 6 de parcoursen af te leggen, het was dan ook alleen Peter en mij gelukt. Het engste moment was wanneer we op 20 meter hoogte aan een touw moesten gaan slingeren (net als Tarzan) richting een groot net.We zaten dan wel vast geklemd aan dat touw, dus je kon niet op de grond vallen. Maar je hing wel echt 20 meter hoog met je armen aan een touw. Na 4 uur in de bomen geklommen te hebben was ik ook helemaal kapot, maar het was echt super gaaf.

Zoals je ziet doen we echt super vette dingen hier, maar er is nog genoeg wat we niet gedaan hebben. Wat een geweldig land is dit, jammer dat ik hier niet geboren ben. Er is zoveel meer te doen dan in Nederland.

Ik kan wel wat over mijn stage vertellen, maar dat is best saai vergeleken met de dingen die we doen in het weekend. Op stage is het nog steeds leuk, al moeten we wel steeds dezelfde dingen doen dus ben het soms wel zat. Het scheelt dat de pauzes dan weer super gezellig zijn met de collega's. Het is ook best vaak mooi weer, dus lunchen we lekker buiten in de zon.

Hoe gaat het met jullie? Laat maar even een berichtje achter, want ik ben wel heel benieuwd wie zoal mijn blog leest.

Ik heb helaas weinig foto's gemaakt, ik was nogal bang m'n camera kwijt te raken met die avontuurlijke dingen haha.

Liefs Kim

  • 11 November 2013 - 02:20

    Rick Verduin:

    Heyy Kim!

    Wat een ontzettend gave dingen doe je daar!!! Jaloers ;-)
    Ik lees je berichtjes zo nu en dan.. blijven schrijven want het is leuk!

    X

  • 11 November 2013 - 02:46

    Peter:

    He Kimmie,

    Ik heb volgens mij nog n paar fotos em de videos... dus die krijgen jullie nog van mij ;)
    k hoop de vis was goed.. en tuurlijk ga ik je blog lezen, alleen om na te kunnen lezen wat ik over het weekeind heb gedaan xD

  • 11 November 2013 - 07:37

    Hanny Weusthof:

    Hoi Kim, natuurlijk lezen wij telkens als jij een nieuwe blog plaatst jouw verhalen.
    Geweldig, Als je nogmaals bomen beklimd wil Mart graag met je mee! geen parcour te zwaar en geen boom te hoog! Afgelopen weekend hebben we koale kermis gevierd.( onze jongens het meest) Ze waren niet uit de botsauto's weg te slaan, maar kunnen terug kijken op een super kermis! Koen is blut en Mart en Tijn hebben nog wel iets geld over gehouden.
    Lieve Kim, geniet ervan en succes met je stage! Veel liefs uit Ootmarsum.

  • 11 November 2013 - 07:45

    Maud:

    Hoi Kim,
    Wat gaaf wat je daar allemaal doet
    Ik heb ook een keer in de bomen geklommen met kabels en een parcour
    Het is wel heeeeeeeeel jammer dat je geen foto mocht maken van die kiwi vogel

    Groetjes Maud
    Ps: toffe muts


  • 11 November 2013 - 07:46

    Linda:

    Hee Kim,
    Wat gaaf wat je allemaal doet!!
    En fijn dat je het zo naar je zin hebt,
    Maar in januari wel terug komen hè!! :p
    Liefs

  • 13 November 2013 - 20:23

    Monique:

    Ha die Kim,
    We kijken bijna iedere dag of je er alweer iets nieuws opgezet hebt hoor!
    Je mag dan wel ver weg zijn maar we zijn je echt niet vergeten.
    Wat zal je leven straks saai worden als je weer terug bent in ons koude kikkerlandje
    met al die leuke dingen die je daar doet.
    De tijd gaat wel snel hé, je bent al over de helft van je tijd daar.
    We gaan je nog wel missen met de feestdagen, jammer ook dat je er met sinterklaas niet bent, wij hebben de lootjes al getrokken.

    Groetjes en geniet van het lekkere warme weer daar, hier is het nl. heel erg koud.
Kim

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 11913

Voorgaande reizen:

05 September 2015 - 03 Oktober 2015

Vakantie Thailand

13 Augustus 2013 - 22 Januari 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: